„Biti učitelj danas je izazov, prije svega jer su djeca izgubila želju za učenjem i vjeru u moć znanja, tako da ih je sve teže motivisati da uče i zadržiti im pažnju“ kazala je za Radio Velika Kladuša profesorica Elvira Dizdarević – Abazović. Kako ističe, učitelj danas nije samo učitelj, već i mentor, odgajatelj i psiholog, tako da je ova profesija postala itekako izazov. Dodaje, da uprkos navednom voli ova posao, jer učitelji imaju jednu od ključnih uloga u izgradnji jedne ličnosti i njene pripreme za budućnost. U učionicu je prvi put kao profesor kročila 2016. godine, a danas predaje više predmeta, u Gimnaziji je profesorica latinskog jezika, likovne kulture, te demokratije i ljudskih prava, a u Drugoj srednjoj školi je profesorica estetike. Izražava žaljenje što sve više slabi interes kod mladih za ovaj poziv. Stoga je, kako kaže važno raditi na poboljšanju položaja prosvjetnih radinika, ali i na jačanju savjesti o tome koliko su učitelji važni za svako društvo. U razgovoru za naš Radio koji smo snimili u povodu 05. oktobra, Dana učitelja prof. Dizdarević – Abazović je otkriva svoj recept za dobrog učitelja, voljeti djecu, steći njihovo povjerenje, slušati šta govore i uvažavati njihovo mišljenje i njihove osjećaje.
Svjetski dan učitelja održava se svake godine 5. oktobra u čast svih učitelja širom svijeta. Obilježava se od 1994. u partnerstvu s Međunarodnom organizacijom rada (ILO), UNICEF-om i Education International (EI). Ovogodišnji Svjetski dan učitelja naglašava potrebu za rješavanjem izazova s kojima se učitelji suočavaju i uspostavljanjem inkluzivnijeg dijaloga o njihovoj ulozi u obrazovanju. Stoga je tema obilježavanja za 2024.: “Vrednovanje glasova nastavnika: prema novom društvenom ugovoru za obrazovanje”. Ovogodišnja tema naglašava ključnu ulogu koju učitelji imaju u oblikovanju budućnosti obrazovanja i hitnu potrebu da se njihova gledišta ugrade u obrazovnu politiku i procese donošenja odluka. Izvještaj UN-a iz februara 2024. poziva na hitnu akciju za “oblikovanje jače, održivije budućnosti”, za izgradnju održivijeg i socijalno pravednijeg svijeta. Izvještaj naglašava ozbiljan i opasan problem nedostatka nastavnika. Procjenjuje se da širom svijeta nedostaje 44 miliona nastavnika. Taj nedostatak povezan je s niskim statusom i lošim uslovima rada nastavnika, nedovoljnim mogućnostima stručnog usavršavanja, ali i time što je ova profesija sve manje privlačna mladima. Ovaj problem postaje izraženiji i u Bosni i Hercegovini