Školsku psihologiju nije lako jasno i sažeto definirati. Ukratko, ona je psihološka disciplina koja koristi saznanja i metode iz ostalih disciplina psihologije u kontekstu škole i školovanja. Psiholog koji radi u školi mora baratati znanjima i vještinama s područja motivacije, savjetovanja, psihologije učenja i poučavanja, kliničke psihologije i slično, istaknula je u razgovoru za Radio Velika Kladuša, Džanana Đogić, psihologinja u OŠ „25. novembar“ Velika Kladuša.
Fokus rada i najčešći korisnici školskog psihologa su prije svega učenici, naglašava. Školski psiholog također razvija i putem radionica provodi programe prevencije nepoželjnih oblika ponašanja (npr. međuvršnjačkog nasilja), programe za jačanje samopouzdanja, samopoštovanja, sigurnosti, razvijanje kreativnosti, učenje socijalnih vještina, itd. Ti programi namijenjeni su svim učenicima u školi, a naročito učenicima rizičnih grupa. Rizičnim grupama smatra se učenike koji posjeduju osobine za koje se pokazalo da pogoduju nastanku problema na spomenutim područjima.
Kako je u razgovoru naglasila psihologinja Đogić, kod školskog psihologa učenici dolaze samostalno, na inicijativu nastavnika ili roditelja, a može ih i sam psiholog pozvati. Razlozi zbog kojih učenici dolaze obično su emocionalni, porodični i/ili lični problemi. Također se javljaju zbog pubertetskih problema, problema u odnosima s drugima, bilo učenicima ili nastavnicima, i problema u komunikaciji. Osim emocionalnih problema i problema u odnosu s drugima, u podlozi problema u učenju mogu biti i neke specifične poteškoće.
“Sve češće se ističu problemi koji su povezani sa prekomjernom upotrebom moderne tehnologije, uključujući i cyber nasilje koje je sve više zastupljeno”, navodi Đogić koja naglašava važnost saradnje škole sa roditeljima, koja je, kako ističe, ključna u uspješnom obrazovanju djece.
Više o radu školskog psihologa, djelokrugu rada, iskustvima, ali i kako da se školska zajednica lakše nosi sa aktuelnim i nadolazećim izazovima odgoja i obrazovanja, saznajte u razgovoru sa psihologinjom Đogić.