Već nekoliko godina u obrazovanje se integriraju učenici s posebnim potrebama. Kako bi mogli pratiti nastavni proces, učiti i napredovati potrebna im je stalna pomoć druge osobe, asistenta u nastavi.
Asistenti pružaju neposrednu pomoć u odgojno – obrazovnom uključivanju učenika u redovnu nastavu. Borave s učenikom i pomažu mu na svim nastavnim satima i nastoje uključiti učenika u razred i pomoći mu u prihvaćanju od strane vršnjaka. Asistenti obavljaju i tehničke poslove, pomažu u oblačenju i pri kretanju u školi. Asistenti u svom radu sarađuju s učiteljem, s učenikom i roditeljima. Azra Hilić-Huskić, logoped i asistent u nastavi (poslušajte izjavu)…
Naša sagovornica ističe da se uz dobru saradnju asistenta, učitelja i roditelja postižu odlični rezultati s djecom s posebnim potrebama. Međutim, izražava žaljenje da još uvijek postoje predrasude, tako da u praksi ima slučajeva da roditelji ne žele priznati da njihovo dijete treba asistenta u nastavi. Asistenti su uglavnom visokoobrazovane osobe koje su završile humanistički ili pedagoški studij s dodatnim obrazovanjem ili iskustvom iz područja edukacijske rehabilitacije. Na području Unsko-sanskog kantona trenutno je 157 asistenata u nastavi. 130 ih je u osnovnom, 12 u predškolskom, a 15 u srednjem obrazovanju, podaci su koje smo dobili u Pedagoškom zavodu Unsko – sanskog kantona. Hilić-Huskić kaže da taj broj nije dovoljan, s obzirom na činjenicu da raste broj djece koja imaju poteškoće u učenju i praćenju nastave (poslušajte izjavu)…
Na području Unsko – sanskog kantona oblici uključivanja djece s teškoćama u razvoju u predškolske ustanove, osnovne i srednje škole Unsko-sanskog kantona i kriteriji prema kojima se utvrđuje način osnivanja odgojno-obrazovnih grupa i razreda u koje su uključena djeca sa teškoćama u razvoju i njihovo praćenje i ocjenjivanje i način angažiranja pomoćnika u nastavi/asistenta uređeni su Pravilnikom o odgoju i obrazovanju, praćenju i ocjenjivanju djece sa teškoćama u razvoju u Unsko-sanskom kantonu.