Jedna od češćih poteškoća djece predškolske i školske dobi koja ih sputava u socijalizaciji i uspješnom usvajanju gradiva su govorno-jezički poremećaji, odnosno problemi u govoru. Mnoge studije su pokazale da oko 65% djece predškolskog uzrasta ima neki govorno-jezički poremećaji, a izdvajaju se dislalije, zakašnjeli govorni razvoj, alalija, mucanje, različite poteškoće u savladavanju školskih vještina, poremećaji čitanja i pisanja, disleksija i disgrafija, odnosno nesavladana tehnika čitanja i pisanja.
Nažalost, problemi u govoru, odnosno govorno-jezički poremećaji kod djece učestali su i području velikokladuške općine ističe Zehrudina Ilijazagić, logoped i surdoaudiolog u Domu zdravlja. Kod takvih problema roditelji i osobe sa kojima je dijete u svakodnevnom kontaktu često ne znaju kada treba potražiti pomoć logopeda i obično se za pomoć obrate kada je kasno, kaže naša sugovornica (poslušajte izjavu)…
Prema riječima Ilijazagić česti su slučajevi da problemi u govoru budu uočeni kod djeteta od strane roditelja ali da se na iste ne reagira jer se smatra da će proći sami od sebe. Jedan od čestih izraza koji se može čuti jeste “lijen za govor“ koji, kako naglašava Ilijazagić nema opravdanost niti je istinit (poslušajte izjavu)…
Ilijazagić savjetuje roditeljima da razgovaraju sa svojom djecom, da im ograniče vrijeme provedeno pred malim ekranima, telefonima i ostalim modernim uređajima, a ukoliko primjete da njihovo dijete ima neki problem u govoru da obavezno potraže pomoć logopeda (poslušajte izjavu)…
Razgovor sa Zehrudinom Ilijazagić, logopedom u Domu zdravlja Velika Kladuša na temu „Najčešći problemi u govoru kod djece školakog uzrasta“ poslušajte u „Radio ordinaciji“ koja je na programu u srijedu, 25. oktobra u 13 sati.