Odsjek za imovinsko-pravne i geodetske poslove koji djeluje unutar općinske Službe za prostorno uređenje, imovinsko-pravne i geodetske poslove, izvršava veliki opseg stručnih i administrativnih poslova. Odsjek provodi najsloženije upravne postupke, kao što su postupak eksproprijacije nekretnina, postupak za povrat eksproprisanih nekretnina (deeksproprijacije), vrši imovinsko-pravne poslove na gradskom građevinskom zemljištu, te provodi postupke otklanjanja nedostataka u katastru zemljišta.
Ono što je obilježilo rad Odsjeka u protekloj kalendarskoj godini je Projekat sistematskog ažuriranja podataka nekretnina katastra i zemljišne knjige, mnogima poznatiji kao projekat „harmonizacije ili registracije zemljišta“, a ove aktivnosti su provođene na osnovu Sporazuma o zajedničkoj implementaciji zaključen između Federalne uprave za geodetske i imovinsko-pravne poslove i Općine Velika Kladuša.
Arijana Omeragić, šefica Odsjeka, ističe da građani Velike Kladuše ujedno najveći interes iskazuju upravo za usluge katastra, obzirom da kroz katastarske knjige vrše evidenciju svog posjeda, ažuriraju sve promjene na tom posjedu u smislu oblika, površine kulture nekretnine i prava na posjed. Također, interes raste i za upravne postupke eksproprijacije i rješavanje ovih predmeta, jer rješavanje ovih postupaka utječe na kvalitetu života građana.
Općina Velika Kladuša je učestvovala u pet (5) faza projekta registracije nekretnina u periodu od 2015. do 2021. godine, čime je je okončala aktivnosti na sistematskom ažuriranju podataka o nekretninama katastra i zemljišne knjige za dvanaest (12) katastarskih općina. Također, Odsjek je realizirao i određene faze još dva projekta, a riječ je o Projektu uspostave adresnog registra u sklopu CILAP projekta, te Projektu Digitalne arhive.
Omeragić ističe da se radne aktivnosti nastavljaju i dalje, pa će se tako poslovi Odsjeka u 2022. godini bazirati na izradi digitalne baze Katastra komunalnih uređaja. Riječ je o zbirnoj tehničkoj evidenciji nadzemnih i podzemnih komunalnih uređaja za koje postoji obaveza pribavljanja građevinske i upotrebne dozvole su, kao što su: vodovodna, kanalizaciona, telekomunikaciona i elektroenergetska mreža, te mreža električnih vodova za potrebe saobraćaja, skloništa, tuneli, podzemni prolazi, podzemne garaže i svi drugi objekti koji se nalaze ispod površine zemlje.
Isto tako, nastavit će se sa realizacijom projekta adresnog registra, a Odsjek planira intenzivirati i aktivnosti na projektu digitalne arhive i krenuti sa unosom podataka u softver. Inače, svi softveri neophodni za rad na ovim projektima donirani su od strane Federalne uprave za geodetske i imovinsko-pravne poslove, i to zahvaljujući iznimno dobrim rezultatima na implementaciji projekta registracije nekretnina Općine Velika Kladuša. Na ovaj način Općina je uštedjela znatna sredstva, jer svi ovi kompjuterski programi su skupi. U prošloj budžetskoj godini planiran je iznos od 30.000 KM za nabavku katastarske opreme, no obzirom da je isti doniran, predviđeni novac je iskorišten za nabavku vozila koje će služiti isključivo za potrebe Odsjeka za imovinsko-pravne i geodetske poslove.
Više o svemu, poslušajte u razgovoru sa Arijanom Omeragić, Šefom odsjeka za imovinsko-pravne i geodetske poslove Općine Velika Kladuša…