
Među istaknutijim problemima koji se javljaju kod djece školskog uzrasta, a koji ih sputavaju u uspješnom usvajanju gradiva, ali i u socijalizaciji su poteškoće u govoru, bilo da se radi o nedovoljno razvijenom govoru, mucanju, poteškoćama pri čitanju, pisanju ili izgovoru. Kod takvih problema roditelji i osobe s kojima je dijete u svakodnevnom kontaktu (učitelji, odgojitelji) često ne znaju kada treba potražiti pomoć logopeda.
Šta ukazuje na moguće poteškoće kod djeteta pojašnjava Zehrudina Ilijazagić, logoped iz Doma zdravlja Velika Kladuša (poslušajte izjavu)…
[sc_embed_player_template1 fileurl=”http://www.radiovkladusa.ba/images/stories/audio/zeh-ukazuje1903.mp3”]

Logopedski kabinet najčešće posjećuju djeca između pete i šeste godine zbog nepravilnog načina izgovora ili zbog toga što neke glasove još ne izgovaraju, a trebali bi. Ponekad dolaze i mlađa djeca u koje se uoči pogrešan način izgovora, jer se pogrešan izgovor ispravlja u trenutku kada se pojavio i ne treba čekati pet godina (poslušajte izjavu)…
[sc_embed_player_template1 fileurl=”http://www.radiovkladusa.ba/images/stories/audio/zeh-logoped1903.mp3”]
Čovjek ima genetsku predispoziciju za usvajanje govora, koja se aktivira uz izloženosti govoru i poticajima na komunikaciju. Porodica i socijalna okolina imaju izuzetnu važnost kod učenja govora, što znači govor se uči slušanjem i govorenjem. Na koji način kod djece što bolje stimulisati govor, Ilijazagić pojašnjava (poslušajte izjavu)…
[sc_embed_player_template1 fileurl=”http://www.radiovkladusa.ba/images/stories/audio/zeh-stimulacija1903.mp3”]
Odvikavanje od loših navika kao što je tepanje i učenje dobrih govornih navika treba shvatiti kao jedinstven proces pri kome odvikavanje zahtjeva znatno više vremena, truda i obostranog zalaganja od samog usvajanja, a i automatizacije nove vještine govora.