U Bihaću je u četvrtak, 21. maja prezentirana Strategija za uključivanje djece sa poteškoćama u razvoju u obrazovanje sa sedmogodišnjim Planom implementacije u USK. Strategija, kao dokument je razvijena u partnerstvu međunarodne organizacije Save the Children International i Ministarstva obrazovanja nauke, kulture i sporta USK.
Strategija i plan njene implementacije izrađeni su u okviru projekta „Jačanje socijalnog uključivanja djece sa poteškoćama u razvoju u Unsko-sanskom kantonu“ koji se provodi od 01. augusta 2014. do 31. decembra 2015. godine. Cilj ovog dokumenta je unapređenje razvojnog potencijala odgojno-obrazovnih ustanova, osiguranje cjelokupnog sistema podrške djeci sa poteškoćama u razvoju i njihovim porodicama, te sistemsko osiguranje kvalitetnog odgoja i obrazovanja. U izradu Strategije i procesu javnih konsultacija bilo je uključeno više od 600 relevantnih profesionalaca i praktičara iz javnih institucija i organizacija civilnog društva USK. S područja općine Velika Kladuša svoj doprinos u izradi dokumenta dalo je Udruženje „I mi postojimo“ .
Predsjednica Udruženja „I MI POSTOJIMO“ Umija Pajazetović je istakla da se Udruženje već godinama nastoji izboriti da se djeca sa poteškoćama u razvoju uključe u obrazovanje i na tom polju su postignuti značajni rezultati. Ovom je doprinos dao i stručan kadar koji volontira u udruženju i može se uhvatiti u koštac sa svim izazovima u ovom procesu. Pajazetović je također navela da je ovo Udruženje jedino ove vrste na Unsko-sanskom kantonu koje egzistira već niz godina, a čiji su članovi djeca mlađeg i školskog uzrasta, ali i već odrasli ljudi. Upravo bi zato ovo Udruženje trebalo biti primjer ostalim udruženjima, predstavnicima vlasti i obrazovnim ustanovama u procesu donošenja godišnjih planova i inkluziji djece sa poteškoćama u razvoju u obrazovni proces. Rezultate Udruženja „I mi postojimo“ koje radi u vrlo ograničenom prostoru i sa limitiranim sredstvima, prepoznali su i pohvalili mnogi, što u Udruženju smatraju dodatnim motivom za ostvarivanje njihovih ciljeva.
Prema planu, Strategija za uključivanje djece sa poteškoćama u razvoju u obrazovanje bi se u narednih sedam godina trebala u potpunosti implemenirati u obrazovom sistemu kantona. U međuvremenu morali bi se ojačati kapaciteti nastavno-odgojnog kadra i ključnih stručnjaka za rad i podučavanje djece sa poteškoćama u razvoju, te tehnički kapaciteti školskih i predškolskih ustanova.