Kako motivisati učenike na učenje i veću angažiranost u nastavi, svakodnevni je izazov za sve uključene u nastavni proces, naročito nastavnike i roditelje. Učenici sve manje uče i sve su manje zainteresirani za učenje i usvajanje novih znanja, slažu se prosvjetni radnici.
Profesorica u OŠ „Donja Vidovska“ Nisveta Hodžić kaže da se sve više uči za ocjenu, a sve manje da se zaista nešto nauči. Iako možda današnji učenici, neovisno o dobi, manje uče i nisu više znatiželjni, moguće ih je ponovo motivirati i na učenje i veću angažiranost u nastavi, kaže prof. Hodžić. Pravilna motivacija dolazi od motiviranog nastavnika, a nakon njega na scenu stupaju motivirani roditelji, ističe ona. (poslušajte izjavu)…
Naša sagovornica kaže da su društvene mreže jedan od razloga sve manje angažiranosti i motivacije učenika za učenje. Međutim, društvene mreže mogu biti i saveznik u školovanju ukoliko se koriste na ispravan način. Važna je pravilna i umjerena doza društvenih mreža, odnosno da roditelji kontrolišu vrijeme koje njihov učenik provede na internetu, te da mu daju smjernice koje sadržaje treba koristiti, ističe prof. Hodžić. Naprijed rečeno isključuje kažnjavanje djeteta u smislu da mu se onemogući koristenje telefona, tableta, jer kazne inače imaju kontra efekat. (poslušajte izjavu)…
I pohvala i nagrada su motivacija učeniku na učenje, smatra prof. Hodžić. Dodaje da motivaciju treba shvatiti kao važan proces i da, iako je to težak posao od nje ne treba odustati, ni nastavnici ni roditelji. „Učenike treba posmatrati dugoročno, oni su budući nastavnici, doktori, i da bi imali kvalitetan kadar treba ih svakodnevo motivisati na učenje“ kaže prof. Hodžić. (poslušajte izjavu)…
Prof. Hodžić zaključuje da se ne treba plašiti uloge nastavnika i uloge roditelja, i da se treba prilagoditi tokovima i trendovima, jer, ističe, stare metode ne otvaraju nova vrata. Savjetuje da se što više konstruktivno razgovara s djetetom, ali bez onih standardnih pitanja, poput „kako je bilo u školi i koju ocjenu si dobio??“