Osnovna škola u kladuškoj MZ Todorovo u novu školsku 2024/25. godinu ući će sa nikad manje prvačića. Na aprilskom roku za upis učenika u prvi razred u narednu školsku godinu upisali su samo 13 učenika na nivou cijele škole, odnosno na nivou cijelog upisnog područja. Samo tri prvačića upisana su u centralnu školu. O kolikom padu broja učenika, odnosno prvačića se radi najbolje govori podatak da je u aktuelnu školsku godinu škola u Todorovu upisala 43 prvačića. Direktor škole Nihad Sulejmanagić (poslušajte izjavu)…
Osim pada nataliteta, glavni razlog sve izraženijeg trenda smanjenja broja učenika je iseljavanje stanovništva. Navedeno najbolje potvrđuje podatak da se na spisku djece školskih obaveznika za školsku 2024/25. godinu za uspisno područje škole u Todorovu nalazi 67 djece. „S obzirom na to da smo mi upisali 13 prvačića, to znači da 54 djece sa ovog spiska živi u inostranstvu“ ističe Sulejmanagić…..
Mali broj upisanih prvačića, prema riječima direktora Sulejmanagića imaće za posljedicu da će nastavu morati organizirati u kombinovanim odjeljenjima, a produbiće se i problem tehnološkog viška u razrednoj nastavi. Sulejmanagić podsjeća da je trend smanjenja učenika doveo do zatvaranja područne škole Mrcelji, i izražava bojazan da će u skorije vrijeme istu takvu sudbinu imati i druge područne škole ako broj učenika nastavi padati. Sulejmanagić kaže da se odnedavno susreće i sa problemom nedostatka određenih nastavnika, kao što su nastavnici njemačkog jezika, muzičke i likovne kultura.
Naš sagovornik ističe da uslovi za izvođenje nastavnog procesa u ovoj školi nisu bili nikada bolji, a što je rezultat realizacije više projekata. Zadnji realizirani odnosi se na sanaciju sanitarnih čvorova, a podsjeća da je ova škola jedna od rijetkih koja ima svoj vastiti prevoz za učenike.
„Međutim, sve je to uzalud ako je učenika sve manje, a to je činjenica“ kaže Sulejmanagić. Dodaje da dodatno zabrinjava da učenici sve manje uče, da roditelji sve manje inzistiraju na obrazovanju svog djeteta, te da učenici sve više neopravdano izostaju sa nastave. Nada se da će se obrazovanje vratiti mjesto i značaj koji mu pripada, odnosno da će biti prioritet svakog pojedinca i vlasti na svim nivoima.