Služba za finansije, računovodstvo i javne nabavke pri Općini Velika Kladuša organizirana je kroz dva odsjeka i to: Odsjek za budžet i trezor i Odsjek za javne nabavke, investicije i nadzor. Najvažniji posao koji obavlja ova Služba svakako je izrada Prednacrta, Nacrta, i u konačnici, Prijedloga Budžeta, kao i rebalansa Budžeta općine Velika Kladuša.
Iako ne ostvaruje direktnu saradnju sa građanima, Služba svoje usluge istima pruža na način da sredstva, koja su potrebna za realizaciju određenih projekata, budu pravilno planirana kroz Budžet i da budu operativna u momentu plaćanja obaveza.
Prema riječima šefice Službe za financije i računovodstvo, Sebile Dervić Melkić, ova Služba predstavlja servis drugim službama Organa uprave, u kojem počinju i završavaju sve aktivnosti koje su od krucijalne važnosti za građane općine.
Jedna od aktivnosti za koju građani iskazuju najveći interes i često se po tom pitanju obraćaju ovoj Službi, svakako je informacija o načinu prikupljanja sredstava za realizaciju projekata putne infrastrukture u mjesnim zajednicama. Dervić – Melkić ističe da Služba vodi analitičku evidenciju o svim uplatama po licima, iznosima, datumima i putnom pravcu za koji su sredstva uplaćena i svaki građanin može izvršiti uvid u evidenciju u prostorijama Sužbe, kako bi dobio informaciju o tome koliko je ukupno sredstava prikupljeno po određenom projektu. Važno je naglasiti da je tokom protekle godine prikupljeno nešto više od 600.000 konvertibilnih maraka namjenskih sredstava građana, čija je namjena rekonstrukcija i izgradnja puteva. Mjesne zajednice Šumatac i Velika Kladuša prednjače u iznosima prikupljenih sredstava, a potom slijede i MZ Todorovo, MZ Mala Kladuša i MZ Vrnograč.
Također, jedna novina koja je uvedena tokom 2021. godine je uključivanje mjesnih zajednica u trezor Općine, što znači da mjesne zajednice nemaju više obavezu da se bave finansijama i ustvari je to sad posao ove Službe.
Najveći problem u radu Službe je neusvajanje Budžeta na vrijeme. Dervić – Melkić naglašava da inicijativa ispred Službe krene na samom početku tekuće godine za iduću, što je i u skladu sa zakonskim propisima, kako bi tokom oktobra mjeseca Prednacrt Budžeta bio izrađen i dostavljen ovlaštenom predlagaču. Međutim, Općina Velika Kladuša već četvrtu godinu zaredom nema usvojen Budžet za narednu godinu do 31.12., što uveliko otežava rad Službe obzirom da je osnov za rad iste, usvojen i operativan Budžet.
Više o svemu poslušajte u razgovoru sa Sebilom Dervić – Melkić, šefom Službe za financije i računovodstvo pri Općini Velika Kladuša…