Svjetski dan prava potrošača (World Consumer Rights Day), koji je prvi put obilježen 15. marta 1983. godine, svake godine aktuelizira raspravu o pitanjima i problemima vezanim uz područje zaštite potrošača. To je ujedno i prilika za promoviranje temeljnih prava svih potrošača i za postavljanje zahtjeva da se ta prava poštuju.
Iz godine u godinu prava potrošača u BiH krše se na različite načine. Najčešće primjedbe odnose se na preduzeća koja se bave pružanjem ekonomskih usluga od javnog interesa kao što su isporuka električne energije, plina, komunalne usluge i slično, izjavila je za naš Radio pomoćnica ombudsmana iz Ureda za zaštitu prava potrošača u BiH Tajma Tanović. (poslušajte izjavu)…
Institucija Ombdusmana za zaštitu prava potrošača koja osigurava opću pravnu pomoć u zaštiti kolektivnih prava potrošača ima važnu ulogu u zaštiti potrošačkih prava u BiH. Institucija Ombdusmana nastoji i educirati potrošače svih uzrasta, a posebno one najmlađe. Prema riječima Tanović, za njih su ovom prilikom izradili slikovnicu koja pojašnjava sve opasnosti konzumerizma. (poslušajte izjavu)…
Svaki građanin BiH se u određenom trenutku nalazi u ulozi potrošača – pri kupovini hrane, električnih uređaja, odjeće, planiranju putovanja… Stoga, iz Ureda ombudsmana pozivaju potrošače da reaguju kada primjete da se njihova potrošačka prava krše. (poslušajte izjavu)…
Svjetski dan potrošača svoje porijeklo ima u “Deklaraciji o osnovnim pravima potrošača” koju je donio bivši američki predsjednik John F. Kennedy 1962. godine. Predstavljajući svoju Deklaraciju američkom Kongresu 13. marta te godine Kennedy je govorio o potrošačkim pravima. “Potrošači, po definiciji, uključuju sve nas, tako i mene kao predsjednika SAD-a. Oni su najveća ekonomska grupa na koju utiče skoro svaka javna ili privatna ekonomska odluka. Oni su najvažnija grupa čiji se stavovi vrlo često ne čuju. Glas potrošača mora se čuti”, kazao je prije 56 godina Kennedy.