Danas obilježavamo Svjetski dan prava potrošača. Svoje porijeklo Svjetski dan prava potrošača ima u «Deklaraciji o osnovnim pravima potrošača» koju je donio bivši američki predsjednik John F. Kennedy 1962. godine. Predstavljajući svoju Deklaraciju američkom Kongresu 13. marta te godine Kennedy je, između ostalog, kazao: “Potrošači, po definiciji, uključuju sve nas. I mene kao predsjednika SAD-a. Potrošači su najvažnija skupina čiji se stavovi vrlo često ne čuju. Glas potrošača mora se čuti.” Stavovi potrošača ne čuju se dovoljno glasno u Federaciji Bosne i Hercegovine, ističe predsjednik Udruženja za unaprijeđenje kvalitete života „Futura“ iz Mostara Marin Bago. Bago kaže da potrošači u Federaciji BiH nemaju ista prava kao potrošači u Republici Srpskoj i da je to neprihvatljivo na jedinstvenom ekonomskom prostoru (poslušajte izjavu)…
Prava potrošača u BiH i dalje su najugroženija u kategoriji općih usluga od ekonomskog interesa kao što su komunalne usluge, isporuka vode, energije, te u oblast telekomunikacija (poslušajte izjavu)…
Poštivanje prava potrošača u BiH nije na visokom nivou, s jedne strane su bh. građani koji uglavnom misle da je uzaludno boriti se za svoja prava, dok su s druge strane trgovci koji su skloni manipulisati, naročito rokovima trajanja prehrambenih namirnica, kaže naš sugovornik. Dodaje da prema zakonskoj regulativi, na omotu proizvoda koji ima propisani rok upotrebe on mora biti jasno, vidljivo i čitko označen. U praksi je nešto drugačije. Nije rijetka pojava da se na bh. tržištu mogu naći proizvodi neodgovarajućeg kvaliteta i rizični proizvodi kod kojih je upitna zdravstvena i druga ispravnost (poslušajte izjavu)…
Veliki problem je i neinformisanost građana iz razloga što po našim zakonima insituticije koje pružaju usluge su dužne i građane informisati, istakao je Bago. Bago je naglasio da glas potrošača mora biti jači, ali i da informisanost građana mora biti bolja. Iako su bh. građani zaštićeni Zakonom o zaštiti potrošača koji je na nivou BiH donesen 2006. godine, mnogi ne poznaju zakonsku regulativu i ne znaju svoja prava. “Potrošači moraju biti savjesni i u slučajevima kršenja njihovih prava moraju informisati inspekciju, nadležne institucije ili udruženja za zaštitu potrošačkih prava”, zaključio je Bago.