Danas (15. marta) obilježava se Svjetski dan prava potrošača. Potrošači u BiH imaju određene mehanizme zaštite, ali oni nisu apsolutno zaštićeni kao i u većini zemalja svijeta gdje su mnogo razvijeniji sistemi zaštite.
Ombudsman za zaštitu prava potrošača u BiH Saša Marić u razgovoru za Radio Velika Kladuša naglašava da, s obzirom na nesrazmjer u visini plaća i troškova u BiH, apsolutno nema nikakvog opravdanja za bilo kakav rast cijena i poskupljenja bilo kakvih troškova. „Glavni problem je taj što građani u BiH ne mogu izdržati dodatni udar već počinju živjeti na kredit, i to zbog svakodnevnog prehranjivanja odnosno, zbog poskupljenja ne mogu preživjeti“ – kaže Marić….
Glavne adrese onih koji mogu regulirati same cijene, utjecati na životni standard i na povećanje primanja jesu entitetske vlade koje mogu pronaći modalitete na koje načine zaštititi potrošača, pristupiti iznalasku povećanja ličnih primanja i držati cijene u okvirima normalnih povećanja, bez divljanja, smatra Marić.
“Iako postoji državni Zakon o zaštiti potrošača već desetljeće i po, mnogi potrošači nisu upoznati sa svojim pravima i kontinuirano od strane raznih uslužnih, trgovinskih djelatnosti i financijskih institucija dolazi do kršenja prava potrošača.” – ističe Marić. Prava potrošača najčešće su prekršena u naplati računa za struju, vodu i slično….
Marić kaže da se potrošači mogu žaliti instituciji ombudsmana, u nekih 15-ak udruženja nevladinog sektora koja se bave zaštitom potrošača, entitetskim ministarstvima trgovine, kantonalnim i entitetskim inspekcijama i inspekciji u Brčko Distriktu.
Prvi korak je da se pismenim putem obrate onome ko je prekršio njihova prava i da se tu pokuša naći rješenje njihovog problema. U slučaju da potrošač nije zadovoljan nadoknađenom pravdom koju je dobio, žali se svim onim institucijama kako bi se dalje rješavao problem….
Svjetski dan prava potrošača (World Consumer Rights Day), koji je prvi puta obilježen 15. marta 1983., svake godine aktuelizira raspravu o pitanjima i problemima vezanim uz područje zaštite potrošača. To je ujedno i prilika za promoviranje temeljnih prava svih potrošača i za postavljanje zahtijeva da se ta prava poštuju.