Sve je više učenika razredne nastave koji imaju teškoće u učenju, odnosno teškoće u usvajanju temeljnih vještina čitanja, u usmenom ili pismenom izražavanju, u razumijevanju govora i razumijevanju pročitanog. To nam je potvrdila i Azra Vrević, učiteljica razredne nastave. Prema njenim riječima učenici sve teže savladavaju čitanje, a jedna od uzrok je, prema njenom mišljenju pretjerana upotreba moderne tehnologije. Ta pojava dovela je i do toga da učenik prvo svlada čitanje na stranim jezicima, najčešće engleskom pa tek onda na maternjem jeziku. Ove pojave ozbiljan su problem jer je čitanje temelj obrazovanja, ističe učiteljica Vrević (poslušajte izjavu)…
Naša sagovornica ističe da se kod djeteta čitalačke vještine trebaju stvarati već od od treće godine (poslušajte izjavu)…
Jedna od razloga težeg usvajanja vještina čitanja može biti i u disleksiji. Disleksija je specifični poremećaj učenja i cjeloživotno je stanje koje onima koji ga imaju otežava čitanje. To je ujedno i najčešća poteškoća u učenju. Osobe koje su disleksične često imaju i disgrafiju, odnosno problem s pisanjem, kaže Zehrudina Ilijazagić, logoped i surdoaudiolog (poslušajte izjavu)…
Naše sagovornice kažu da na sticanju vještina čitanja treba inzistirati uporno, bez obzira na razloge poteškoća u usvajanju čitanja. Ističu da su ključne osobe u tom procesu roditelji, učitelji i logopedi.